ALGEMEEN

TIPS VOOR BESTELLEN

Op elke giclée-pagina vind je bovenaan het giclée en daaronder de bestelgegevens.

Er is bewust voor gekozen om je niet meteen af te leiden met bestelbuttons als je een giclée bekijkt, zodat je in alle rust het kunstwerk kunt bekijken. Naast de hoofdafbeelding (op kleinere schermen eronder) zie je voorbeelden van het giclée in de verschillende lijsten. Op een foto klikken geeft een vergroting.

Met de pijltjes rechts-links boven de titel kun je eenvoudig naar een ander kunstwerk van dezelfde kunstenaar navigeren. Wil je kunstwerken van verschillende kunstenaars met elkaar vergelijken kun je giclées toevoegen aan jouw wensenlijst en ze zo bij elkaar zien (meer info).

Als je op de gicléepagina naar beneden scrollt kom je bij het bestelgedeelte. Hier bevindt zich de bestelknop alsook de uitleg voor de extra opties. De genoemde info is altijd specifiek voor dat bewuste giclée en kan bij een ander giclée weer anders zijn.

Voor alle giclées geldt dat je altijd:
  1. de juiste maat selecteert (de maat kleurt dan oranje)
  2. de uitvoering van het giclée kiest
  3. eventuele extra opties aanvinkt als die beschikbaar zijn
  4. het aan de winkelwagen toevoegt

Is er van een werk nog maar 1 exemplaar beschikbaar dan zullen de overige extra opties niet meer geselecteerd kunnen worden.

De levertijd van giclées is per kunstwerk verschillend, afhankelijk van waar het doek vandaan komt. Soms komt het giclée rechtstreeks van de kunstenaar zelf, maar vaak ook komt het van een kunstdrukkerij waar de kunstenaar bij is aangesloten. Deze kunstdrukateliers zitten zowel in Nederland als in het buitenland en dat heeft invloed op de levertijd.

In het algemeen kun je er van uitgaan dat je een giclée tussen de 1 en 2 weken in huis zult hebben. Raadpleeg ook altijd de informatie op de pagina zelf, voor de verwachte levertijd van het betreffende giclée.

Dit hangt sterk af van welk giclée je wilt.
Neem contact met me op om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Tip

Giclées van Nederlandse kunstenaars kan ik in het algemeen snel leveren.

Het klaarmaken van het kunstwerk
  1. Nadat je bestelling ontvangen is wordt het doek besteld en gedrukt bij de kunstenaar zelf of bij de kunstdrukkerij waar de kunstenaar een overeenkomst mee heeft.
  2. Vervolgens wordt bij het Giclée Atelier het houten frame en de gewenste lijst voorbereid.
  3. Het doek komt binnen.
  4. Ik ga het meteen voor je opspannen en inlijsten! 🙂
De verzending
  1. Het doek wordt gecontroleerd, goed ingepakt en klaargemaakt voor verzending.
  2. Het pakket wordt overhandigd aan de pakketdienst en je ontvangt een mail met de verzendgegevens.
  3. Binnen enkele dagen zal het bij je afgeleverd worden.
    zie ook de uitgebreide verzendinformatie op deze pagina
Verder fijn om te weten
  • De beeldrechten voor de kunstwerken zijn door de kunstdrukkerij geregeld en afgedragen.

Heb je een account aangemaakt, dan kan je daarin altijd de actuele status van je bestelling zien. Klik hier om naar je account te gaan.

Heb je geen account en heb je informatie over je bestelling nodig? Stuur een berichtje via het contactformulier.
We houden je ook per mail op de hoogte van de voortgang van je bestelling.


 

VERZENDINFORMATIE

VERZENDKOSTEN, AFHALEN EN MEER

Alle giclées vanaf 50 euro worden gratis verzonden binnen Nederland, met uitzondering van de extra grote giclées (indien van toepassing tref je deze informatie op de giclée-pagina zelf)

De vervoerstarieven voor pakketten naar België, Duitsland en naar andere landen zijn altijd hoger dan dat we het in eigen land verzenden. Helaas moeten we deze kosten aan je doorbereken.

Binnen Nederland:

  • € 3.50 voor kleine artikelen, zoals onderdelen voor giclées of aanvullende accessoires
  • € 4.95 voor giclées onder de € 50.-
  • € 0.00 voor giclées boven de €50.- en kleiner dan 170 cm x 90 cm
  • € 30.00 voor giclées boven de €50.- en groter dan 170 cm x 90 cm

België:

  • € 10.00 tot € 15.00 voor kleine pakketten
  • € 15.00 tot € 18.00 voor middelgrote pakketten
  • € 18.00 tot € 20.00 voor grote pakketten
  • € 20.00 tot € 50.00 voor extra grote pakketten
  • € 75.00 tot € 80.00 voor speciaal transport

Het geldende tarief wordt zichtbaar nadat je een giclée in de winkelwagen hebt gestopt en jouw land/postcode hebt ingegeven .

Het groot formaat toeslag treedt in werking wanneer een giclée groter of langer is dan 170 cm x 90 cm.
We kunnen het werk dan niet meer met de gewone vervoeropties verzenden.

Speciaal vervoer laten we verzorgen door een speciale afdeling van DHL. We nemen vantevoren contact met je op over de verwachte afleverdag en tijdstip. Extra grote pakketten kunnen namelijk niet afgehaald worden bij een afhaalpunt, dus je dient thuis te zijn op de dag van bezorging.

Het is uitsluitend op afspraak mogelijk om bestellingen zelf af te halen bij het Giclée Atelier. We hebben namelijk geen showroom en zijn niet ingericht op het ontvangen van klanten, maar een pakketje afhalen is natuurlijk wel mogelijk. Ook kun je jouw bestelling in het centrum van Groningen afhalen. De volgende afhaalmogelijkheden zijn er:

  1. Je haalt het af bij het Giclée Atelier in Zevenhuizen (Gr.). Omdat het Giclée Atelier aan een zandpad zit aan een doodlopende weg, zullen we je vooraf de route-instructies doormailen, zodat je de Zandwijk vanaf de goede kant inrijd.
    Wij zorgen er dan voor dat het werk op het afgesproken tijdstip klaarstaat en dat iemand er voor je is.
  2. Het is ook mogelijk dat we een giclée voor je meegeven aan Kunstwinkel Stips (zij komen namelijk wekelijks de inlijstopdrachten ophalen die ik voor hen heb klaargemaakt). Je kan het dan vervolgens afhalen aan de Poelestraat 23 in Groningen.

Wil je jouw bestelling zelf afhalen, vermeld dit dan in het opmerkingenvak van je bestelling en ik neem contact met je op voor het maken van een afspraak.

Dit is op aanvraag mogelijk.
Bel of mail me en je ontvangt voor de verzendkosten een prijsopgave vooraf.

Voor België tref je de verzendkosten al meteen in de winkelwagen aan.

Het verzenden van pakketten heeft altijd impact op het milieu.

We proberen de impact tot een minimum te beperken door de volgende maatregelen:

  • Bestaat je bestelling uit meerdere giclées zullen we dit als áán pakket verzenden
  • We kiezen er bij verpakking en vulling voor om materialen zoveel mogelijk te hergebruiken
  • Waar dit niet mogelijk is, wordt er bij voorkeur gekozen voor materialen die biologisch afbreekbaar zijn (helaas kunnen we nog niet om het bubbeltjesplastic heen, om jouw giclée goed te beschermen).

 

BETAALMOGELIJKHEDEN

DE AFREKENMOGELIJKHEDEN

Betalen bij het Giclée Atelier kan op de volgende manieren:

  • via iDEAL
  • via Creditcard
  • via Apple Pay
  • via Klarna achteraf betalen
  • of handmatig per bankoverschrijving vooraf

Alle online betalingen worden uitgevoerd via betaalprovider Mollie via een beveiligde verbinding.

Als je jouw bestelling pas wilt betalen nadat je het giclée ontvangen hebt, kun je kiezen voor Klarna achteraf betalen.

Ten tijde van de betaling wordt er een automatische kredietcheck uitgevoerd en als die klopt dan kun je meteen bestellen en hoef je pas te betalen nadat je jouw giclée ontvangen hebt. Je ontvangt daarvoor een aanvullende factuur van Klarna.

Let op! Als je voor Klarna hebt gekozen, maak je het geld niet aan ons over, maar rechtstreeks aan Klarna. De betaalinstructies daarvoor ontvang je in de mail die je van Klarna ontvangt.

Meer over het betalen met Klarna kun je lezen op de website van Klarna.

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Als je punten op je saldo hebt staan kun je deze inzetten om in te wisselen op het te betalen bedrag.

Zorg dat je ingelogd bent. Bij het afrekenen kun je dan aangeven hoeveel punten je wilt inwisselen. Iedere punt is 5 euro waard. Zie ook de uitgebreide informatie over het spaarsysteem.


 

VASTE KLANTEN SPAARSYSTEEM

AUTOMATISCH KORTING SPAREN VOOR JE VOLGENDE AANKOOP

Het spaarpuntensysteem van het Giclée Atelier is een vriendelijk gebaar naar al onze vaste klanten, waarmee je korting voor een volgende bestelling spaart. En vaste klant ben je al zodra je vaker dan één keer een aankoop gaat doen!

Het systeem werkt volstrekt automatisch en het enige wat je er voor hoeft te doen is een klantaccount aanmaken bij het afrekenen van je bestelling. De punten worden namelijk gekoppeld aan jouw account.

Je ontvangt een spaarpunt voor iedere 100 euro die je besteedt bij de aankoop van een giclée. Bestel je voor 420 euro, ontvang je dus 4 spaarpunten. Bestel je voor 75 euro, dan ontvang je niets.

De punten worden toegekend op het winkelwagentotaal. Dus lever je een kortingsbon in of maak je gebruik van eerder verzamelde spaarpunten dan worden die van het bedrag afgehaald en ontvang je punten voor het resterende bedrag.

Let op! Punten kunnen alleen maar toegekend worden als je een klantaccount hebt en ingelogd bent. Deze kun je eenvoudig aanmaken bij het afrekenen.

Elke spaarpunt is 5 euro waard.

Rekenvoorbeeld: Als je een giclée-aankoop  van 325 euro hebt gedaan, dan heb je daarvoor 3 spaarpunten ontvangen. De totaalwaarde van deze 3 punten is 15 euro.
Deze punten kan je echter niet meteen inwisselen, maar wel bij een volgend giclée dat je gaat bestellen.

Punten inwisselen doe je bij het afrekenen van je bestelling.

Zodra je ingelogd bent, wordt jouw beschikbare puntensaldo weergegeven op de afrekenpagina en kun je aangeven hoeveel punten je op jouw bestelling wilt inwisselen.
Je mag punten zolang laten staan als je wilt en je beslist dus altijd zelf wanneer het tijd is om ze in te wisselen.

Nee helaas, de punten zijn persoonlijk en daarmee niet overdraagbaar aan iemand anders.

Je mag natuurlijk wel zelf een giclée met jouw puntensaldo bestellen en het bij iemand anders laten afleveren.

Deze kun je vinden in je account. Hier tref je jouw actuele beschikbare saldo en kun je ook terugvinden wanneer er punten zijn bijgeschreven of afgeschreven.

Bij retournering van het giclée worden de respectievelijke punten weer in mindering gebracht. Mocht er geen saldo meer beschikbaar zijn, dan wordt het corresponderende bedrag in mindering gebracht op de terugbetaling. Zie ook de uitgebreide informatie over verrekening met spaarpunten onder het kopje retouren.


 

KLANTACCOUNT

ALLES OVER HET KLANTACCOUNT

Met een account kun je:

  • de status van je bestelling inzien
  • de bestelgeschiedenis bekijken
  • je spaarpuntensaldo inzien en hoe deze is opgebouwd
  • spaarpunten inwisselen bij een volgende aankoop
  • je wensenlijst blijft bewaard, zelfs als je je cookies wist of van computer wisselt

Zonder account heb je extra deze voordelen niet, maar ontvang je natuurlijk wel gewoon goede service!

Een account aanmaken kan op de volgende manieren:

  1. Meteen bij het afronden van je bestelling
  2. Handmatig vooraf of achteraf. Klik op mijn account en de optie om zelf handmatig een account aan te maken wordt getoond.
  • Om de basisgegevens in je account te wijzigen, zoals naam, email of wachtwoord klik je hier.
  • Om je factuuradres en/of verzendadres(sen) te wijzigen klik je hier.

Ja, je account bevindt zich achter een beveiligde verbinding op de website.

Je gegevens zijn alleen maar voor jou zichtbaar zolang je ingelogd bent. Vergeet dan ook niet om uit te loggen als je op een openbare computer werkt of je jouw apparaat deelt met anderen.

Geen probleem!

Als je niet ingelogd bent:
Ga naar mijn account en klik op de link wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan een mail met instructies.

Als je wel ingelogd bent:
Ga naar mijn account en log eerst uit. Volg dan de stappen zoals hiervoor beschreven.

Stuur ons een bericht via het contactformulier met een verzoek tot verwijdering.

We verwijderen nooit zomaar, maar zullen je verzoek eerst verifiëren. Dit doen we middels:
- checken of het verzoek afkomstig is van hetzelfde mailadres als waar het account van is
- eventuele IP check
- telefonisch en/of per email contact met je opnemen, zodat we kunnen verifiëren aan de hand van vragen over je bestelgeschiedenis en adres of het inderdaad om jou gaat.

Bovenstaande stappen zijn helaas noodzakelijk, omdat anders een vreemde een verzoek zou kunnen indienen om jouw account te laten verwijderen.


 

DE WENSENLIJST

TIPS VOOR HET GEBRUIK VAN DE WENSENLIJST

De wensenlijst wordt automatisch aangemaakt zodra je op het hartje klikt dat bij een artikel staat of de link 'zet op mijn wensenlijst' klikt.

Je kan je wensenlijst vinden in het hoofdmenu bovenin. Klik op het hartsymbool naast de winkelwagen en je wordt naar de wensenlijst geleid.

Je kan ook rechtstreeks vanuit je account naar de wensenlijst toe middels de link in het accountmenu.

Toevoegen vanuit de shoppagina's
Op de shoppagina's zie je boven elke afbeelding een klein open hartje staan. Zodra je op dit hartje klikt wordt het betreffende giclée aan je wensenlijst toegevoegd. Het hartje is vervolgens gevuld ipv open.

Toevoegen vanuit een giclée pagina
Als je een specifieke gicléepagina geopend hebt zie je bovenaan de foto's met de lijstvoorbeelden de tekst 'Op Wensenlijst' staan. Zodra je daar op klikt wordt het giclée toegevoegd aan je wensenlijst. De tekst op de betreffende gicléepagina is nu veranderd naar 'Staat Op Wensenlijst'.

Ga naar de wensenlijst en klik op het kruisje links van de afbeelding. Het betreffende giclée wordt nu uit de lijst verwijderd.

Hoe de wensenlijst bewaard wordt hangt af van of je wel of niet een account hebt op deze website. Voor de verschillende situaties lees je hieronder de nadere details.

Wensenlijst zonder account

De wensenlijst wordt bewaard door middel van cookies. Dat betekent dat jouw computer onthoudt wat je op de wensenlijst gezet hebt en met je volgende bezoek kun je de lijst weer opnieuw openen. Heb je echter cookies uitstaan of wis je ze met het afsluiten van de browser zul je de lijst kwijt zijn. Ook als je op meerdere apparaten met verschillende IP adressen de site bezoekt kan de lijst niet opgeroepen worden.

Dit probleem kun je oplossen door de wensenlijst naar jezelf door te mailen via het mailicoontje onderaan jouw wensenlijst. Het systeem maakt dan een uniek adres aan voor jouw lijst en met deze link kun je er ten alle tijde weer bij.

Wensenlijst met account

De wensenlijst is automatisch gekoppeld aan jouw account en je kunt er dus altijd bij en de lijst blijft net zo lang bewaard als je zelf wilt!
Let er wel op dat je ingelogd bent als je een artikel aan de lijst toevoegt, zodat het systeem weet dat het bij jou hoort!

Jazeker kan dat!
Dit is bijzonder handig als je anderen wilt laten weten wat je leuk vindt, of als je bijvoorbeeld met meerdere mensen iets moet uitkiezen.

Deelicoontjes
Onderaan de wensenlijst vind je icoontjes om de lijst te delen.
Je kunt hem bijvoorbeeld aan iemand doormailen of via social media delen met een vriendengroep of familie. .

Privacy
En wees gerust... als je de lijst met anderen deelt zien deze mensen alleen de artikelen op je wensenlijst en verder niets van je persoonlijke gegevens.


 

RETOURNEREN

ALLES WAT JE MOET WETEN VOOR ALS HET TOCH TEGENVALT...

Het kan natuurlijk voorkomen dat een giclée tegenvalt en je het graag wilt retourneren.

In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 14 werkdagen. Binnen deze termijn kun je de bestelling zonder opgave van redenen herroepen en de koop ongedaan maken. Dit recht is er niet voor maatwerk-opdrachten of andere opdrachten die speciaal voor jou vervaardigd zijn. Zie hiervoor ook de bepalingen in de algemene voorwaarden.

Bij retour doorloop je de volgende stappen:

  1. Je laat ons via het contactformulier weten dat je een retour wilt aanmelden. Vermeld hierbij je bestelnummer en eventuele reden van retour.
    Mocht je liever jouw retouraanvraag per post willen sturen, dan kan je via deze link het herroepingsformulier downloaden en vervolgens aan ons opsturen.
  2. Vervolgens pak je de bestelling (of een deel daarvan) weer in (gebruik bij voorkeur het originele beschermings- en verpakkingsmateriaal). Zorg ervoor dat je het giclée zo inpakt, dat schade voorkomen wordt.
  3. Je zendt het giclée dan binnen 14 dagen na de retourmelding terug aan:
    Vorm en Leegte, t.a.v. Giclée Atelier, Zandwijk 4, 9354 VJ Zevenhuizen
  4. Je draagt zelf zorg voor het retourtransport. Indien het pakket te groot is om zelf te verzenden en het met speciaal vervoer terug moet, nemen we hiervoor contact met je op om een afspraak te maken tussen jou en de transporteur.
  5. De kosten van de retourzending zijn voor jezelf. Zorg ervoor dat het pakket voldoende gefrankeerd is om strafport te voorkomen.

Lees eventueel de algemene voorwaarden inzake retouren nog even door, voordat je een retourzending aanmeldt.

Woon je in de buurt en wil je - om bijvoorbeeld verzendkosten te besparen - het giclée graag zelf terugbrengen, dan is dat mogelijk op afspraak.

Bel of mail me om een retourafspraak te maken.

Zodra het giclée door ons in goede orde is ontvangen, wordt het volledige aankoopbedrag ervan – minus verrekening van spaarpunten indien van toepassing – meteen teruggestort. Je kan de terugbetaling in het algemeen binnen 3 werkdagen op je rekening verwachten.
De kosten van de retourzending krijg je niet terugbetaald, die zijn voor jouzelf.

Indien een giclée niet in de oorspronkelijke staat terug is ontvangen, zullen we contact met je opnemen om tot een overeenstemming te komen.

Bij retournering van het giclée wordt er een verrekening toegepast indien er spaarpunten op deze aankoop zijn ingewisseld of toegekend. Hoe dit verrekend wordt is afhankelijk van de situatie:

  • Situatie 1 - Het betreft een retour waarvoor je reeds spaarpunten hebt ontvangen:
    • Het aantal ontvangen punten wordt na retour weer verminderd op je saldo.
    • Indien er geen spaarpuntensaldo meer aanwezig is omdat je al een vervolgaankoop hebt gedaan, wordt de waarde van de ontbrekende punten in mindering gebracht op de uitbetaling.
  • Situatie 2 - Het betreft een retour betreft die je (deels) hebt betaald met spaarpunten:
    • Voor het deel waarvoor je spaarpunten hebt gebruikt krijg je geen terugbetaling, maar het spaarpuntensaldo wordt weer opgehoogd met de gebruikte punten.
  • Situatie 3 - Het betreft een retour waarop je zowel punten hebt ontvangen alsook punten op hebt ingewisseld
    • De beide voorgaande regels worden nu gecombineerd.

 

KLACHTEN EN GARANTIE

OPLOSSINGEN EN SERVICE VOOR ALS ER IETS MIS GAAT

  • Standaard wordt op alle giclées 75 jaar kleurgarantie gegeven, bij gebruik binnenshuis onder normale omstandigheden.
  • Op de omlijstingen zit een garantieperiode van twee jaar in geval van materiaalgebreken.
  • Op afgeprijsde – en tweedehands artikelen wordt nooit een garantie afgegeven.

Ondanks dat we veel zorg en aandacht aan de verzending van jouw kunstwerk geven, en ons best doen deze in een goede staat aan je te leveren, kan het toch gebeuren dat er iets mis gaat tijdens het transport, waardoor het giclée beschadigd bij je is aangekomen. Blijkt dit het geval te zijn, dan kun je aanspraak maken op garantie en gaan we regelen dat het kunstwerk omgeruild wordt.

Meld dit - het liefst meteen - via mail of telefonisch op 0594-631159 en we helpen je met het retourneren van het giclée en gaan de productie van een nieuw kunstwerk in gang zetten. De kosten van deze omruiling zijn voor ons.

Mocht er geen nieuw giclée gemaakt kunnen worden - bijvoorbeeld in geval van een gelimiteerde oplage - dan zullen we in overleg met jou naar een alternatieve oplossing zoeken. Is er geen alternatief beschikbaar waar je blij van wordt, dan krijg je het geld van de aankoop binnen een week teruggestort op je rekening.

Mocht er een gebrek zijn aan het giclée die je niet meteen bij ontvangst hebt gezien of die later in de tijd zichtbaar is geworden, dan dien je dit zo spoedig mogelijk aan ons te melden en het giclée aan ons te retourneren. We zullen het giclée inspecteren en bepalen of het een materiaal- of fabricagefout is of dat het een defect is die door verkeerd gebruik is ontstaan. Indien het een gebrek betreft dat binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Als een artikel niet kan worden omgeruild of het nieuwe exemplaar vertoont eveneens gebreken, kun je de artikelen retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag binnen de gestelde garantietermijn. In overleg is het ook mogelijk dat je het kunstwerk toch houdt en dan een gedeelte van het aankoopbedrag retour ontvangt.

Ja, we zijn aangesloten bij Webwinkelkeur.

  1. In eerste instantie meld je jouw klacht bij ons aan, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.
  2. Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
  3. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Deze kun je hier inzien.